• Home
  • Articole
  • Resurse
  • Servicii
  • Evenimente
  • Despre noi
  • Contact
  • Practica tehnicilor de tip Chi Kung în aer liber, iarna

    Autor: Dan Mihăescu

    De 5 ani de când am început să practic Chi Kung am experimentant cu practica acestor exerciţii în aer liber. La 3 luni după ce am început să studiez cu primul meu profesor, cu care făceam şi Tai Chi Chi Kung, a trebuit să plec în America pentru 3 luni. Din fericire, timpul petrecut alături de profesorul meu a fost suficient pentru a-mi dezvolta motivaţia şi disciplina necesară pentru a continua şi în America, de unul singur. Acolo exista un parc naţional uriaş, care se întindea aproape din Cleveland până în Akron (sau poate exagerez eu un pic). În orice caz, era imens, cu răuri şi defilee şi cerbi care umblau prin păduri. Am fost foarte fericit când am descoperit prima dată acel loc pentru că acolo am făcut unele din cele mai plăcute execiţii de până acum. Ceea ce vreau să spun este că natura ne ajută foarte mult în practică şi în aer liber putem aduna mai multă energie şi să simţim energia mai uşor.

    Practica exerciţiilor de tip Chi Kung (sau Qigong) nu este ca practica Reiki sau ca meditaţia. Pentru a acumula energie Chi în felul acesta, mediul în care exersăm contează, şi este important să fim afară, să fie umiditate în aer şi pământul să fie umed. Sigur că se poate practica şi într-un garaj la subsol, şi merge foarte bine, dar este mai greu.

    Prin exerciţii de acest tip mă refer şi la Tai Chi Chi Kung, şi la varianta sa tradiţională (adică cea de luptă, numită Tai Chi Chuan), precum şi la diferitele pase energetice specifice multor tradiţii şamanice, care pentru mine sunt tot un Chi Kung (adică “lucru cu energia”) şi au un scop foarte similar.

    Cu profesorul care m-a învăţat un stil vechi de Tai Chi Chuan (stilul Yang traditional), am exersat o iarnă întreagă numai afară, în parcul Herăstrău din Bucureşti. Dimineaţa devreme sau seara, când deja se întuneca, îmbrăcaţi bine cu bocanci, mănuşi, haine călduroase şi o vestă groasă deasupra, nu ne-am lăsat opriţi de frigul de afară nici în cele mai frigoroase zile. Printre troienele de zăpadă, pe gheaţă, noi am continuat să exersăm tehicile atât individual, cât şi cu partener, şi am făcut şi un pic de Qigong. Ştiu şi de la profesorii mei de acum că iarna este foarte bine să faci afară.

    Totuşi, la ce anume tebuie să avem grijă? În primul rând, la vântul puternic şi la furtună. Când este furtună există în atmosferă o energie foarte violentă şi eu nu aş practica Qigong nici măcar în casă în acele momente. La fel şi cu vântul puternic, chiar dacă m-am dus în parc, nu voi exersa în aceste condiţii pentru că pot intra elemente viciate în corp chiar şi la practicanţii avansaţi, aşa cum ne spun şi cei de la YiJinJing.ro.

    Practica Qigong nu trebuie să devină un motiv de mândrie sau ceva prin care arătăm că suntem tari şi puternici, dar este perfect OK să facem afară atâta timp cât ne luăm măsurile de siguranţă de mai sus. În plus, nu este vorba de a fi puternic sau rezistent la frig, ci pur şi simplu a ştii ce şi cum să faci ca să îţi fie bine. Iar dacă vrei să te încălzeşti cu ajutorul energiei, trebuie să poţi intra în primul rând într-o stare de linişte şi apoi trebuie ca energia să circule cât mai liber prin corpul tău.

    Puteți găsi mai multe detalii despre cursurile și îndrumarea pe care le ofer în pagina Cursuri de Qigong în București.