• Home
  • Articole
  • Resurse
  • Servicii
  • Evenimente
  • Despre noi
  • Contact
  • Meditatia in mers – o metoda de echilibrare pentru omul modern

    Autor: Lev Adara

      

    Ne gasim adeseori acuzand timpul de nelinistea noastra, de lipsa capacitatii de a ne concentra si cateodata ii gasim vina si pentru starile de boala. Nu avem timp sa ne odihnim, nu avem timp sa ne punem ordine in ganduri, nu avem timp sa ne preocupam de sanatatea noastra fizica, mentala si spirituala si deci asa apar si bolile in viata noastra.

    Acest tip de meditatie poate fi intocmai solutia pentru cei care simt ca nu au scapare din rutina zilnica, dintr-un program superincarcat sau pentru cei care doresc sa incerce un tip de meditatie care sa le solicite mai intens capacitatea de concentrare, date fiind conditiile in care aceasta are loc. Chiar daca pare mai usor sa meditezi singur intr-o incapere, in lipsa oricarui zgomot, provocarea de a medita in mediul exterior, implicat in evenimentele ce au loc in fiecare moment in jurul tau, iti poate ascuti simturile, te poate ajuta sa devii mai constient de mediul in care traiesti si, mai mult decat atat, te poate conecta cu fiecare particica din trupul tau intr-un mod atat de profund incat tu insuti sa te simti completat si nu distras de lumea ce se desfasoara in jurul tau.

    Unele persoane pot observa ca aceasta forma de meditatie ii ajuta sa devina constienti de trupul lor si de procesele care il tin in viata si in miscare, mult mai intens decat in meditatiile care se practica stand nemiscat pe scaun sau pe podea.

    Metoda

    Ca sa incepi, acorda-ti o clipa si incearca sa devii constient de corpul tau;

    Concentreaza-te pe respiratie si relaxeaza-te;

    Simte constient senzatiile de a pasi si de a schimba greutatea de pe un picior pe celalalt. Multi dintre noi uita sa aprecieze toate sistemele care ne ajuta in mers, ne confera echilibru si ne mentin in postura dreapta in timpul mersului. Adu-ti aminte ca educarea si perfectionarea acestui sistem, care acum este mai mult un gest reflex, ne-a ocupat o mare parte din timp in prima parte a copilariei noastre.

    Dupa ce te simti complet relaxat si conectat cu trupul tau, poti porni.

    La  inceput, poti asculta o meditatie care sa te ajute sa te concentrezi si sa te ghideze in acest proces, poti asculta muzica relaxanta, sunete din natura sau melodiile preferate, ajungand cu timpul sa nu mai ai nevoie de aceste unelete ajutatoare. Vei invata sa FII si sa ACTIONEZI in prezentul fiecarui moment al existentei tale.

    In timpul mersului nu vei urmari schimbarea ritmului sau a vitezei, abtinerea de la observarea si constientizarea mediului inconjurator cu toate elementele bune sau rele, frumoase sau urate care il contituie sau blocarea tuturor emotiilor si senzatiilor fie ele pozitive sau negative.  Toate acestea trebuie doar acceptate, constientizate si integrate in proces, pentru a nu deveni piedici in atingerea scopului final.

    Iti este cald, frig, esti plictisit, esti optimist, iti este foame, esti furios, esti vesel sau ti se pare ca gandurile tale nu au legatura cu procesul in care te-ai angajat. Observa toate aceste emotii, senzatii si sentimente, incercand sa nu le acorzi atentie exclusiva.

    Aceste sesiuni de meditatie pot avea o durata de cateva minute pana la cateva zeci de minute in functie de capacitatea ta de a te simti conectat.

    Atunci cand trebuie sa te opresti din mers, nu o face brusc, ci acorda-ti timp pentru a constientiza procesul prin care corpul tau se opreste, simte conexiunea cu pamantul pe care il ai sub picioare, simte cum toti muschii ti se relaxeaza si respira profund.

    Combinand exercitiul fizic de a merge cu pacea interioara conferita de acest tip de meditatie, trupul tau isi poate recapata sanatatea si vitalitatea. Cu timpul, poti observa ca echilibrul tau interior se completeaza cu cel al mediului exterior punandu-te in armonie cu tot ce se intampla in jurul tau, ajutand-te sa te concentrezi si sa functionezi in parametrii optimi in orice moment al zilei, indiferent de programul tau sau de emotiile si senzatiile generate de evenimentele sau persoanele cu care vii in contact.