• Home
  • Articole
  • Resurse
  • Servicii
  • Evenimente
  • Despre noi
  • Contact
  • Abordarea fricii prin nutriţie, antrenament şi Qigong

    Autor: Dan Mihăescu

    Scriu acest articol într-o perioadă în care şi eu şi mulţi oameni din jurul meu am simţit o stare generală de frică în aer, cu care, dacă intri în rezonanţă, uneori e greu să mai ieşi, dacă nu ştiai dinainte diferite trucuri. Şi mai ales dacă nu ştiai cum să te poziţionezi faţă de ceea ce simţi. Pe de altă parte, schimbările care se petrec în perioada asta ne ajută să ne transformăm şi să ne deschidem inima, dacă lucrăm cu noi înşine. De aceea e important să nu mai ţinem partea problemelor noastre ci să începem să ne deschidem şi către stări bune, către clipa de faţă, către învăţătura care chiar ne poate ajuta să ne transformăm şi către cadourile oferite în mod necondiţionat de către vindecători puternici care înţeleg prin ce trece omenirea în acest moment şi fac tot posibilul să ajute.

    Am observat că şi oamenii cei mai de succes simt deseori frica şi chiar scriu despre asta, cum ar fi Tim Ferris (un om care face atâtea lucruri extraordinare încât ai crede că are un echilibru de fier, dar el reunoaşte că nu este aşa), Leo de la Zen Habits sau Michael Neill, unul din cei mai bine plătiţi coachi din lume (care povesteşte deseori că în tinereţe avea mereu gânduri sinucigaşe). Ideea mea în ultimele luni a fost să învăţ din greşelile pe care le făceam atunci când intram în rezonanţă cu frica, dar şi să înţeleg ce anume ajută cu adevărat în depăşirea ei: lucruri pe care majoritatea celor care suferă de anxietate nu le fac, din lene sau pentru că nu cred că funcţionează: antrenamentul, diverse trucuri legate de nutriţie, dar şi exerciţii de întărire a rinichilor.

    Sportul şi antrenamentul fizic

    În depăşirea anxietăţii, antrenamentul fizic este de mare ajutor pentru că ne reconectează cu corpul nostru şi duce la producţia mai mare de endorfine. De asemenea, exerciţiile care dau stabilitate trunchiului dau şi o stabilitate emoţională, de aceea recomand antrenamentele de tip “core workout” cum ar fi acesta. Antrenamentul fizic ajută la echilibrarea chakrei 1 (chakra rădăcină) care ţine de vitalitatea fizică, supravieţuire şi ne ajută să simţim că ne putem descurca. De aceea, sportul ne ajută să ne simţim mai siguri pe noi şi să putem să ne descurcăm financiar (finanţele ţinând şi de chakra a 2-a, dar supravieţuirea ţine de chakra 1).

    Nutriţie (B12, Omega, Magneziu), Ormus, Soarele

    Magneziul este unul din mineralele esenţiale care combate stresul şi care lipseşte deseori din alimentaţia omului grăbit. Fiecare poate să cerceteze dacă este indicat sau nu să ia doar magneziu ca supliment, dar când vorbesc despre carenţa de magneziu mă bazez atât pe recomandările unor terapeuţi cu care am lucrat, cât şi pe un medic cu multă experienţă care mi-a recomandat la un moment dat să iau magneziu ca supliment, fără să cunoască starea mea de sănătate sau să vadă analizele de sânge). De aceea, pot să vă spun măcar atât: printre sursele cele mai bogate în magneziu care se găsesc uşor pe la noi sunt: susanul, migdalele, caju, frunzele verde-închis, linte, qiunoa, avocado, banane, smochine, stafide şi desigur, cacao crudă (sau procesată), care însă nu este recomandat să fie consumată regulat nici măcar de nutriţioniştii specializaţi în mâncare crudă, însă poate fi un puernic adjuvant şi energizant în zilele în care ne simţim mai slăbiţi şi vrem totuşi să facem antrenament, de exemplu. Un supliment care are însă mult magneziu este pudra de coral Coral Mine pe care eu şi mulţi oameni care fac sport, Qigong sau Yoga în folosim. Aceste pliculeţe de praf de coral se spune că îmbogăţesc apa cu 88 de minerale, dar în special calciu şi magneziu într-un raport optim pentru organism.

    Sursele naturale sau suplimentele cu Omega 3 de asemenea ajută în combaterea stresului.

    Un alt supliment (care se găseşte şi în stare naturală în unele izvoare din munţii noştri) care ne ajută să ne ridicăm vibraţia şi să ne simţim mai veseli, având mintea mai clară, este ORMUS sau aurul monoatomic. Mai multe găsiţi pe site-ul meu la pagina despre vitalitate.

    Totuşi, să nu uităm şi de un ajutor preţios care este complet gratuit – Soarele. Privitul în soare imediat după răsărit (când este încă roşu) sau imediat înaitne de apus (câteva minute înainte să dispară după linia orizontului) este unul din cele mai puternice exerciţii din lume şi poate valora cât o oră de practică a oricăror exerciţii energetice. Soarele ne ajută la fixarea calciului, de asemenea esenţial pentru o bună dispoziţie) şi ne ajută să ne ajustăm cu schimbările de vibraţie care au loc.

    Întărirea rinichilor şi a suprarenalelor

    În medicina tradiţională chineză, se consideră că rinichii sunt organul care, când are prea puţină energie, cauzează frica şi anxietatea. Întrucât acesta este domeniul meu de activitate, am să scriu un articol special despre întărirea rinichilor. Atât pentru cei care practică discipline energetice şi sunt începători, cât şi pentru cei care nu practică nimic, somnul rămâne aliatul cel mai puternic în întărirea rinichilor. Şi este important să ne culcăm devreme dacă vrem să ne refacem rinichii. Între orele 11 şi 1 se produce o încărcare generală a organismului cu energie. La această oră, energia pur şi simplu “apare” în interiorul corpului în două situaţii: când omul doarme sau când omul meditează. Iar energia unde credeţi că apare prima dată? La nivelul rinichilor, ei fiind depozitul de energie şi esenţă. Există oameni care şi-au vindecat anxietatea culcându-se regulat la aceeaşi oră şi pregătindu-se pentru culcare cu o oră înainte, astfel încât să poată adormi uşor.

    Deseori când suntem agitaţi, dacă facem diferite activităţi înainte de culcare, avem senzaţia că nu suntem încă obosiţi şi tindem să stăm treji mai mult. Putem să ne uităm la seriale sau să navigăm pe internet, ceea ce stimulează creierul şi ne menţine în alertă, astfel încât nu ne dăm seama că deja corpul este foarte obosit şi are nevoie de odihnă. Dacă însă încercăm să medităm în intervalul în care în mod normal ne-am uita la un film, am observa probabil că nu rezistăm mai mult de 10 minute şi adormim, după care ne trezim pentru că ne pierdem echilibrul. Asta se întâmplă pentru că, relaxându-ne, ne dăm seama cât de obosiţi suntem de fapt.

    Ridicarea vibraţiei

    Întrucât emoţiile negative (inclusiv frica) au o vibraţie joasă, iar emoţiile precum recunoştinţa şi iubirea au o vibraţie mult mai înaltă, ridicarea constantă a vibraţiei ne poate ajuta mult în acest sens. Muzica terapeutică sau cea clasică poate să ne ajute în eliminarea fricii prin inducerea unei stări de pace şi echilibru în interior (s-au făcut nenumărate studii pe această temă). Dar ea ne ajută şi datorită faptului că ne ridică vibraţia.

    Există două câmpuri principale de conştiinţă – câmpul suferinţei şi câmpul fericirii. Câmpul suferinţei conţine frică, îngrijorare, ură, neputinţă, violenţă… Câmpul fericirii conţine speranţă, iubire, încredere, bunătate… Este câmpul susţinut de toţi practicanţii sinceri ai oricărei discipline autentice, de toţi oamenii care în mod natural manifestă bunătate şi compasiune, de toţi iluminaţii care trăiesc şi mulţi care au trăit înainte. În momentul în care ne ridicăm vibraţia, suntem susţinuţi de acest câmp. De aceea e bine să ne deschidem cât mai des şi către stări frumoase, să nu ne apărăm suferinţa chiar dacă ea este reală, să mai acceptăm şi altceva. Să observăm lucrurile bune care totuşi există în viaţa noastră. Poate cineva este sărac, dar măcar este sănătos. Poate este bolnav, dar totuşi nu îl doare nimic. Poate îl doare ceva, dar totuşi poate să se mişte şi să-i ajute pe ceilalţi. Poate putem aprecia faptul că există bunătate în jur şi că există locuri unde putem învăţa despre fericire.

    Ca şi muzică bună pentru ridicarea vibraţiei, acestea sunt 5 piese pe care vi le recomand. Dintre ele, doar 2 sunt “spirituale” (de fapt una este doar cântată de o călugăriţă tibetană care transmite enorm de multă iubire prin vocea ei, însă piesa în sine nu este o mantră, ci un cântec despre bunătate şi zâmbet):
    We Found Love cu Lindsey Sterling şi Tribul Ven
    Adiemus – Cantilena
    Om Jai Jagadish
    Mito Muskan cu Ani Choying Drolma

    Articol publicat şi pe site-ul meu.